:::
okumakta olduğunuz yazı...
Featured, Fotoğraf, Görmek lazım, Gezmek lazım, seyahat, tatil, tecrübe etmek lazım, yazılarım

Resimli Assos Anıları

Bütün fotoğraflar siyah-beyaz daha havalı olur. Havalı olmasa da sanatsal olur :)

Heyecanla koca bir yıl beklenir o büyük gün. Durmadan koştur, çalış, bunal, elli haftanın pazartesi sendromlarını biriktir ama bunları bir hafta tatile çıkmak uğruna sineye çek, kolay değil tabi. Ama bir gün öncesinden çanta bavul artık ne lazımsa hazırlamanın keyfi başkadır. Mutlaka içine tatil süresince hiç kullanılmayacak gereksiz birşeyler tıkıştırılır. Adettir. Doğal olarak gerekli birkaç şey de mutlaka unutulur. Sorun da olmaz genellikle ama en azından “ah kafam, nasıl unuttum” denir, unutulan sayısı kadar.

Assos ise tüm bu gerginliğe pek iyi gelir. Kışlarını bilmem ama yazları sıcak ama rüzgarlıdır. Kavrulduğunuzu farketmezsiniz bile. Hatta rüzgar denizden karaya esmeye karar verirse, üşümeniz bile doğal sayılır. Bu seferki gidişimizde bu rüzgar pek esmedi gerçi ama istisnadır diye üstünde durmaya değer görmüyorum. Aynı günlerde İstanbul 53 derece sıcakla kavrulurken, hiç değilse denize girmek gibi bir nimete sahiptik tabi. Tamam sustum! :)

Hava çok puslu olduğundan Midilli'yi seçmek çok zor oldu. Keza fotoğrafta da!

Deniz sıcaklıkları bırakın mevsimi gün içinde bile değişiklik gösterir. Hatta bi keresinde arkadaşlarla denize girmiştik de bir yer ılık bir yer soğuk nasıl da şaşırmıştık. Bu da böyle bir anıdır işte. Denizin değilse de coğrafyanın bir detayından da bahsetmek gerekir tam bu noktada. Yunanistan’ın Lesbos (Midilli) adası tam karşınızda durur. Şayet hava da biraz berraksa, o kadar yakın görünür ki “yaw bi gidip gelsek, ne var şurası” diye söylemeseniz bile içinizden geçirirsiniz.

Denizi çok güzeldir demiş miydim? Tertemizdir, pırıl pırıldır, bir içim (tuzlu) sudur. Suyun dibinde taş, deniz kestanesi, deniz yıldızı, küçük birkaç balık çeşidi görmek için denize girmenize bile gerek yoktur. O derece yani. Ha bir de tabi antik bir liman vardır. Batık. Suyun altında şimdi. Zamanında neler yaşanmıştır kimbilir orda. Şimdi ancak bizim üstüne çıkıp suyun içindeki şebekliklerimize evsahipliği yapar ama olsun. Şöhreti yeter. Bu batık liman kaldığımız yerin tam önündedir bu arada. Hatta bununla da kalmaz, google earth’de bile görünür.

Sahilde kalıyorsanız, bu manzarayı görmek için saat 7 civarı hareket etmenizde fayda var. Tabi eğer dolmuşla filan çıkıyorsanız. Bizim maceralarımızdan dolayı geldikten sonra 5 dakika geçmeden güneş batıverdi :) Ama olsun yetiştik ya!

Kıyı durumu böyleyken bir de ta tepelerde antik mi antik bir tapınağı vardır bu assos çocuğun. Harabedir marabedir ama gün batımıyla iyi gider. Şarap da bu seferlik mezedir. Fotoğraf çekilmezse olmaz. Klip bile çekmişliğimiz vardır hatta sizin o “taş” dediklerinizin arasında. Ama rüzgarı, fırtınası meşhurdur esas. Hoş bu sefer gayet sakindi hava koşulları tepelerde. Dedim ya istisnai bir durum var bu sene. Anlarız bakalım, kokusu çıkar. Biz bu seferlik grubumuza hayranlıklarını dile getirmekten kaçınmayan bir dolmuş şoförü, bir adet köpek ısırığı, plastik bardaklarda enfes şaraplar, gelir gelmez alelacele batan güneş ve psikopat ayin görüntüleriyle geri döndük. Özetle herşey yine çok keyifliydi :).

İtalyan'ların moda zevklerini bir kez daha takdir ettim. Gerçekten de moda insanın kendisine yakışanı giymesiymiş!

Turistler  de bolca gelir assos diyarına. Dünyanın dört bir yanından akın ederler ama özellikle Fransız ve İtalyan ziyaretçiler daha bi baskındır. Fransız turistler tatlı tatlı etraftakilere gülümsemeleriyle meşhurken, İtalyanlar daha ziyade sere serpe güneşlenmeyi denize girmeye tercih ederler. Hava ne kadar sıcak olursa olsun. Bu arada modadaki öncülüklerinden olsa gerek mayo modelleri de oldukça iddialıdır! Kendi görünümlerine özen gösterdikleri kadar başkalarının da bundan nemalanmaları için adeta ellerinden geleni yaparlar :).

Gündüz denizdi, güneşti geçer zaman ama asıl geceleri bir başkadır Assos’ta. Rakı, meze, balık, arzuya göre sigara (burayı blur ettim farzedin)! Burada da bitmez.

Assos'tan ayrılmak öyle kolay değil. Dolmuşa çıkmak için dimdik bir yokuş bekliyor sizi zira :)

İskeleye tekrar iner geceye devam edersiniz. Sohbet muhabbet şarkı türkü bir bakmışsınız gecenin bir vakti olmuş. Hava iyi gibiyse ve gece denize girmekten tırsanlardan değilseniz, o da mümkündür.  Ama ne olursa olsun kaldığınız süre içinde uzun evi ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Ev uzun olduğundan değil, adı öyle! Hele bir de hafta arası bir günse, bar adeta size ait gibi olur. Aslında şimdi düşündüm de pek matah bi yer değil ama işte alternatifi daha iyi birşey olmayınca ve buna bir de tatilde olmanın sinirleri alınmış halet-i ruhiyesi eklenince, nereye gitseniz eğleniyorsunuz zaten.

İzninizin ya da kendinize ayırdığınız sürenin de sonuna gelinir elbet bir gün. Her gün denize girip güneşlendiğiniz saatlerde, o sıcakta, çantayı tekrar toplayıp eve dönmenin apayrı bir stresi vardır ne yazıkki. Çevrenizdeki diğer tatilciler ölçüsüz mutluluklarıyla şuh kahkahalar atarken, siz kanter içinde çantanızı toplar, kös kös yola koyulur, bir an önce evde olmayı dilemeye başlarsınız. Ama kafanızdaki izler bir süre oyalar sizi en azından. Zaten çok geçmeden bir sonraki tatilin planlarını yaparken bulursunuz kendinizi ve biri mutlaka ve yeniden Assos’tur.

About Taquo

I have been composing songs and singing since I was very little. But only recently I have decided not to keep them for myself but share them with the world. Eventually I released four singles in various languages (english, turkish, french and spanish).

Tartışma

4 thoughts on “Resimli Assos Anıları

  1. hello I was fortunate to come cross your website in baidu
    your subject is impressive
    I get a lot in your topic really thank your very much
    btw the theme of you site is really wonderful
    where can find it

    Posted by bet365 | 04/12/2010, 03:08
  2. A-a askolsun! Gecici sohretimizden bahsetmemissin?

    Posted by ece | 11/08/2010, 10:38

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: antibakteriyel: 2010 istatistikleri « antibakteriyel - 05/01/2011

Siz Ne Düşünüyorsunuz? Yorum filan...?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

antibakteriyel

Twitterttıklattırdıklarım

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

Şunlardan Bahsederim…

Falanca bi zaman yazdıklarım

Kopyalayanın ensesindeyim!

Protected by Copyscape Originality Checker

Gelenim gidenim boldur

  • 103,246 kere tıklamışlar zira

StatCounter

wordpress hit counter kişi ziyaret etmiş Personal Blogs Blog Directory & Search engine Follow Me on Pinterest
%d blogcu bunu beğendi: