:::
okumakta olduğunuz yazı...
Eleştiri, Eurovision, Festival, Görmek lazım, müzik, Televizyon, TOP 10

Eurovision’da büyük gün!

UPDATE: Yarışma öncesi yorumlarımı, yarışma sonuçlarına göre tekrar yorumluyorum. Kırmızılar yeni yorumlar :)

2010 Eurovision Şarkı Yarışmasıyla ilgili son yazımı şimdi yazmaya karar verdim :). Final bu gece ve ben de bir arkadaşımın evinde seyrediyor olacağım yarışmayı. Yorumlarımı şimdi yazıp, yarın da sonuçlara göre bu yazıyı update ederim artık diye düşündüm. Big Four (İngiltere, Almanya, Fransa ve İspanya) ve geçen yılın birincisi Norveç dışında tüm ülkeleri sahnede gördük. Yorumlarımı da buna göre yapacağım doğal olarak. Çıkış sıralarına göre:

Azerbaycan: Bu şarkıyla ilgili milletin neden bu kadar heyecanlı olduğunu anlayamıyorum. Tamam fena şarkı diil de yani o kadar da üstün, büyütülecek bişey göremiyorum (hoş geçen yıl Norveç için de aynı şeyi düşünüyordum :). rekor puanla bitirdi). Yine de muhtemelen ilk 10 hatta ilk 5 içinde bitirebilir yarışmayı. Tahminim doğru çıktı. Yarışmayı 5. bitirdiler.
İspanya: Sahnede henüz izlemedik. Klibinin de sadece bir kısmını gördüm. Onun için sağlıklı bir yorum yapamam ama böyle sirk atmosferini sahneye de taşırlarsa, bundan pek hoşlanmayacağımı söyleyebilirim. Bir tek ben birçok kişi hoşlanmamış olacak ki yarışmayı 15. sırada tamamladılar.
Norveç: Bunu da sahnede izlemedik. Hatta şarkılarını sanırım hiç dinlemedim. Onun için geçelim. Ama her zaman evsahibi ülkenin puan açısından avantajlı olduğunu unutmamak lazım. Puan avantajına rağmen 20.lik. Valla iyi bile. Bence felaket bi şarkıydı.
Moldovya: Niye finale çıktılar onu bile bilmiyorum. Bana kalırsa ilk 10 için hiç bi iddiası yok. 22. olarak bu dediğimi ispatlamış oldular, teşekkürler :)
Kıbrıs: İlk izlediğimde yorumum duyduğum en iyi Kıbrıs şarkılarından biri olduğuydu. Zaten kafadan bi 12 puanları da var Yunanistandan. İlk 10’da tamamlamalarını da çok isterim ama diğer parçalara da bağlı tabi. Malesef dileğim gerçek olamadı. Yarışmayı 21. sırada bitirdiler. Neyse kısmetse seneye artık!
Bosna Hersek: Akılda kalıcı bi parça olmamasına rağmen finale kalabildilerse, iyi-kötü finalde de puan toplarlar. Ama yerlerini ilk onda göremiyorum. Aynen öyle oldu. 17 sırada bitirdiler yarışmayı.
Belçika: Yarı final için yorumlarımı yazarken böyle şarkıları sevdiğimi söylemiştim. Sahne showuna dair bişey olmadığı için finalde ne kadar başarılı olur tahmin etmesi güç. Ama yukarılarda bi yerlerde bitirmesi isterim. 6. sırada bitirdiler. Bence gayet iyi bir pozisyon… Yazının devamı için tıklayın v
Sırbistan: Çakma Disco Disco Partizani bakalım bu gece nasıl bi sonuç alacak. Gay izleyici kitlesinden birşeyler koparacağı muhakkak :)). Eğlenceli de parça ama ortalarda biyerlerde bitireceğini tahmin ediyorum. Şaka maka baya doğru tahminlerde bulunmuşum bu sene :). 13. sırada bitirmişler yarışmayı.
Belarus: İşte neden finalde olduğunu anlayamadığım şarkılardan biri daha. Kanatlı şahne show’u yapanlardan Belarusa kıasla ben diğerlerini (Malta ve Bulgaristan) daha çok beğenmiştim. Onlar da finale kalamadılar zaten. Sonlarda bitirirlerse hiç de mutsuz olmam. Veee hiç mutsuz diilim. 25 ülke içinde 24. oldular. Başarılı bir sonuç bile sayılabilir!
İrlanda: 14 yıl sonra mı yine aynı kadın katılıyor İrlanda adına? 14 yılda İrlanda adına hiç bişey değişmediğini göstermek için mi? İstisnai birkaç İrlanda şarkısını saymazsak, her zamanki sıkıcı, bayıcı İrlanda işte. Eh ben demiştim demek istemiyorum ama ben demiştim :)). 23. oldular.
Yunanistan: İtiraf ediyorum, klibini izlediğimde hiç sempatik bulmamıştım. Hala da diiller zaten. Ama sahnede güzel bi enerjileri var, kabul etmem lazım. İlk 10’da olsunlar. Dileğim budur :) 8. olarak dileğimi gerçekleştirdiniz. Teşekkürler Yunanistan!
İngiltere: Ne sahnesini izledim ne de doğru dürüst klibini. sadece çok kısa bir süre şöyle bi gördüm o kadar. Ordan aldığım izlenim de 80-90’larda İngiltere şarkılarına benziyor olmasıydı. O zamanlar pek severdim. Şimdi kayda değer bişey göremiyorum. Sahnede izlemek lazım. Sonuncu oldular. Çok da şaşırmadım. Sahnede hakaten de felakettiler.
Gürcistan: Gürcistan’ın şarkılarını genelde beğendiğimi yazmıştım daha önce. Bu da onlardan biri oldu. Ama içimden bi ses ilk 10’a giremeyeceklerini söylüyo. Tutmayan tahminlerimden biri. Ucundan da olsa ilk 10’a girdiler ve 9. oldular.
Türkiye: Şarkımızı vasat ya da belki onun bi pıt üstü buluyorum. Ama sahnedeki hallerinin beni şaşırttığını da itiraf etmem lazım. Show beklediğimin çok üstündeydi. Robot esprisi güzel. Diaspora oylarını filan da hesaba katarsak ilk 10 içinde bitirecek olmamız beni şaşırtmaz. İlk beş??? Bilmiyorum, diğer ülkelerin performanslarına bağlı biraz. Birincilik çığlığı atanları da şaşkınlıkla izliyorum :). Hepimiz öyle olmasını dileriz tabi ama biraz da gerçekçi olmak lazım dimi :)). Yok bu tahminim de tutmadı. Yani ilk 10 tahminim tuttu aslında ama açıkçası ikinciliği hiç mi hiç beklemiyordum. Tebrikler maNga!
Arnavutluk: Ben baya bi sevdim Arnavutluğu bu sene. Özellikle backvokalleri :). Çok sempatik ve sıcak bi enerjileri var. İlk 10’a girerler bence. Hatta 5 olsa ne güzel olur!! Tutmayan bir tahmin daha. Malesef 16. olmuşlar. Bence daha yukarıda bir yerleri hakediyorlardı…
İzlanda: Gayet güzel, birincilik ışığı olan bi şarkı. Aslında gayet klasik kuzey avrupa kokuyor şarkı. Bu aynı çizgi durumu beni biraz irrite etse de İzlanda’yı beğendim. Birinci olurlarsa yanardağları bi daha patlamaz inşallah! Yoksa nasıl gidicek o kadar millet oraya :))) Beni en şaşırtan sonuçlardan biri. Böyle bir şarkı ve performans nasıl olur da 19. olur hala anlamış değilim.
Ukrayna: Çakma Pink, makma Pink de olsa sevdim ben Ukraynayı bu yıl. Gayet klas bi şarkı. İlk 10’u gani gani haketmesine rağmen “klas” şarkı kategorisinde geçen yıl Patricia Kaas’ın da ne kadar başarılı (!) olduğunu unutmamak lazım. Tabi Ukrayna’nın oy vereni çok olur. O başka! Daha yukarılarda olmalarını isterdim ama 10.luk da fena sayılmaz!
Fransa: Tüylerimi diken diken eden bi parça. Romantizminden değil tabi ki. Korkunçluğundan ötürü. Sahnede izlemek lazım tabi ama fikrimin değişeceğini hiiiç sanmıyorum. Amaaa fikrim o gece gerçekten değişti. Ölüp bitmedim şarkıya ama baya da bi hoşuma gitti performansları. Nitekim 12. olmuşlar.
Romanya: Sempatik bi ikili. Şarkıları da sahneleri de güzel. İlk beş belki biraz zorlar ama ilk on garanti gibi bişey. Valla hiç de zorlamadan, rahat rahat 3. oldular. Tebrikler!
Rusya: Şarkı fena diil. Solist biraz çakma Chris deBurgh kıvamında ama yine de iyi bir performans sergilediler yarı finalde. Sadece biraz heyecanlıydı başlarda. Diaspora oyları da yağar zaten onun için ilk 10 garanti. İlk 5? ımmmh! Demek ki neymiiiiş. İlk 10 bile garanti olmayabiliyormuş. 11. bitirmişler.
Ermenistan: Klibini izlediğimde açıkçası çok da beğenmemiştim. Ama yarı finalde bence gayet iyi bir performans sergilediler. İlk 5’e girmeleri beni şaşırtmaz doğrusu. e, bi parça şaşırabilirim. 7. olmuşlar zira.
Almanya: Sahnede izlemedik henüz gerçi ama şarkı ile ilgili insanların fanatizmini de anlayamadım. Bana kalırsa gayet ortalama bi şarkı. Yeri de performansa göre şekillenecektir. Ha, bana kalsa ilk 10 bile diil, o ayrı :)) Tamaaam, sustum! :)) Tebrikler Almanya! (ben hala birincilik bir performans göremiyorum ortada ama neyse :))
Portekiz: Finale çıkmalarını beklemiyordum açıkçası. Şarkıyla ilgili tırnağımın ucu kadar bile pozitif bi düşüncem yok. Sadece ve sadece solistin inanılmaz güzel bi sesi var. Portekizi yarışmada o ses nereye taşırsa, orada yer alırlar. Ve bu yer muhtemelen ilk 10’un dışında bi yer. Eh, 18. olmuşlar. Bana kalırsa iyi bile.
İsrail: İşte bi tane daha “çok abartılan” (hani overrated diyolar ya, ondan) şarkı. Yani çok mu kötü? Asla diil. Hatta bence gayet de iyi. ama solistin kendini bu kadar zorlaması (özellikle sonlarda) benim için şarkıyı dinlenebilir olmaktan uzaklaştırıyor.  Tabi bu geceki performansa da bakmak lazım. 14. olarak bence tam layığını bulmuş :).
Danimarka: ABBA’yı koruyalım, yaşatalım görevi doğal olarak kuzey avrupalılara düşüyor sanırım. Fena şarkı diil ama artık bu kadar copy-paste şarkılar göndermelerini de protesto etmek lazım. Yine de tahminim ortalarda bir yerlerde yarışmayı sonlandıracakları yönünde. Hmm, 4.lük mü? E, severim canım ben de Abba’yı :)) kem, küm!

Yorumlarım bu gece için böyle. Dananın kuyruğu 30 mayısın ilk saatlerinde kopmuş olacak. Bakalım ipi göğüsleyen hangi ülke olacak. Manga’ya da başarılar!

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

About Taquo

I have been composing songs and singing since I was very little. But only recently I have decided not to keep them for myself but share them with the world. Eventually I released four singles in various languages (english, turkish, french and spanish).

Tartışma

One thought on “Eurovision’da büyük gün!

  1. ilk 3 ü bildim, gerisiyle ilgilenmiyorum, çoğu çoook kötüydü, senin deyiminle kopyala yapıştır şarkılar vardı gerçekten, ama almanya yı sadece 20 saniye dinleyip aha birinci dedim, romanyayı belki 1 dakika dinlemişimdir, tutmuş olmasından çok şarkıyı beğendiğim için layık oldukları başarıyı almalarına sevindim, yunanistan çok formül şarkılar yapıyor, hoplat zıplat eğlendir, puanlar gelsin, o hoppalar falan çok sıkıcıydı, ingilterenin ve fransanın şarkıları bi felaketti, geçen seneki arkadaşın keman çalıyor olmasından dolayı bu sene epeyce keman çalan yarışmacı vardı, hatta biri gaza gelmiş gitar çalıyordu, şarkısı da gitarlı bir şeydi, formül üzerine oynuyor herkes, almanyanın şarkıcısının lolita tadında duruyor olması falan çok rahatsız ediciydi açıkçası, geçen seneki bebek yüzlü arkadaşın hemen akabinde bir lolitanın zirveye yerleşmesi evropanın fetişizminin göstergesi olsa gerek, daha fazla laf etmeye de gerek yok sanırım, al gülüm ver gülüm, önerim şudur, bir ülkenin, en yüksek oy aldığı 5 ülkenin oyu, bir sonraki oylamada alınmasın, böyle ak koyun kara koyun daha netleşir

    Posted by poetic | 01/06/2010, 03:29

Siz Ne Düşünüyorsunuz? Yorum filan...?

antibakteriyel

Twitterttıklattırdıklarım

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

Şunlardan Bahsederim…

Falanca bi zaman yazdıklarım

Kopyalayanın ensesindeyim!

Protected by Copyscape Originality Checker

Gelenim gidenim boldur

  • 103,246 kere tıklamışlar zira

StatCounter

wordpress hit counter kişi ziyaret etmiş Personal Blogs Blog Directory & Search engine Follow Me on Pinterest
