:::
okumakta olduğunuz yazı...
Eleştiri, Saçmalık

şofben üzerinden beylik muhabbetler

Bu kadar zaman geçmesine rağmen hala bu konu hakkında yazmak istiyorsam demek ki çok içime oturmuş demektir. Birkaç hafta önce banyomdaki Beko marka şofbenim (şu tüplü olanlardan) arızalandı. Olabilir, zaten 2 senede bir bi sorun çıkarıyor ve iki seneye yakın geçmişti sorun çıkalı. Buraya kadar da bir problem yok.

Şofbeni alalı nerdeyse 10 sene olduğundan garantiden çıkalı da çok oldu. Buna rağmen daha güvenilir olduğunu düşünerek her arızada olduğu gibi yine kendi servisini aradım. Daha doğrusu aramak gafletinde bulundum. Ne uğraşıyosun dimi, git mahalleden, yakın çevreden bu tür  işlere bakan bir tamirci bul! Ama yok, herşey kuralına göre olsun dedim. İki sene önce de aynı problem olduğunda gelip bakan, tamir eden, pek de büyük paralar istemeyen servis bu sefer bana dedi ki, hayır, artık tüplü şofbenlere evde bakamıyoruz, sanayi bakanlığı böyle bir yasa çıkardı, kusura bakmayın… Biraz düşündüm ve dedim ki, hmmm peki o zaman madem öyle gelip alabilirsiniz şofbeni.

Bu karikatür sanırım sanayi bakanlığının çıkardığı yasanın üzerimizdeki etkisini yazdıklarımdan daha iyi anlatıyor :)

Hala bir sorun yok gibi görünüyor öyle mi? O zaman hemen verdikleri cevabı söylüyorum: Hayır, biz tüplü şofbenlere evde müdahale edemiyoruz, sizin getirmeniz lazım! Nasıl yani, sanayi bakanlığı güvenlik nedeniyle tüplü şofbenlerin evde müdahale edilmesini yasaklıyor ama bir arıza durumunda şofbenimi ben kendim bulunduğu yerden çıkarıp, bağlantıları artık nelerse onları söküp, tamir için size getiricem öyle mi? EVET! Sonra da siz tamir ettik biz bunu diyince gelip şofbenimi alacağım ve aynen söktüğüm gibi geri takacağım? EVET! Yani siz ki bu işin uzmanısınız ve güvenlik nedeniyle (yasa gereği de olsa) müdahale etmiyorsunuz ve ben ki bu işlerden hiiiç anlamam, normalde sizin yapmanız gerekeni ben yapıcam. EVET, KUSURA BAKMAYIN YASA BÖYLE!

Gerçekten de böyle bir yasa çıkmış. Başka bir servisi aradığımda da aynı cevabı verdi. İnanılır gibi değil. Hakikaten de memleketimde insana verilen değer buymuş demek ki. Biliyorduk da aslında şahit olmak, bizzat maruz kalmak daha bi feciymiş. Bu anlamda tabi ki servisin de bir suçu yok. Ama yasanın işlerine geldiği de kesin (gibi bişey).

Hikayenin gerisi çok heyecan verici değil ama paylaşayım yine de. Önce şofbeni değiştirip elektrikli olanlardan almayı düşündüm. Banyomdaki yere sığmayacağını anlayınca da en bildik yönteme, mahalle tamircisine ulaştım. Gelip pek de güzel ve güvenilir (!) biçimde tamir ettiler. Şimdi iki sene rahatım. Bi dahakine hala tüp patlamaz veya ben zehirlenmeden sağ kalırsam elektrikliyle değiştirebilirim belki :).

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

About Taquo

I have been composing songs and singing since I was very little. But only recently I have decided not to keep them for myself but share them with the world. Eventually I released four singles in various languages (english, turkish, french and spanish).

Tartışma

One thought on “şofben üzerinden beylik muhabbetler

  1. Bu gibi servislerden hemen Sanayi Bakanliginin yayinladigi tebligi ele gecirip Saglik Bakanligina gondermek lazim. Iki bakanlik carpissin, olan yine halka olsun… Hic mi akilli bir adam yok? Bu tuplu sofbenler saglik riski tasidigi ve artik kullanilmamasi susunuluyor ise develtin bir kampanya yapmasi lazim. Eger tuplu sofbenini degistirmek isteyen vatandas eski modeli iade ederken bir sonraki almak istedigi sagliklli model uzerinden indirim almali. O zaman herkes tuplu sofbenini degistirir, boyle de sorunlar kalmaz. Uzaktan ahkam kesmek kolay tabiii… :)

    Posted by Yusuf | 13/04/2010, 18:28

Siz Ne Düşünüyorsunuz? Yorum filan...?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

antibakteriyel

Twitterttıklattırdıklarım

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

Şunlardan Bahsederim…

Falanca bi zaman yazdıklarım

Kopyalayanın ensesindeyim!

Protected by Copyscape Originality Checker

Gelenim gidenim boldur

  • 103,230 kere tıklamışlar zira

StatCounter

wordpress hit counter kişi ziyaret etmiş Personal Blogs Blog Directory & Search engine Follow Me on Pinterest
%d blogcu bunu beğendi: