:::
okumakta olduğunuz yazı...
Duyarlı Olmak lazım, Eleştiri, Haber, Saçmalık

david beckham da eşcinselim derse, sıradaki kim?

Ricky Martin - Puerto Rican pop singer.

Image via Wikipedia

Mutlaka duymuşsunuzdur. Geçenlerde Ricky Martin resmi bir açıklama yaparak tüm dünyaya eşcinsel olduğunu duyurmuştu. Ben de o sırada bununla ilgili birşey yazmadım ama içten içe de tebrik etmiştim kendisini. Tebrik ettim etmesine de sonradan da kendimle çelişkiye düştüm açıkçası. Açıklamaya gerek var mıydı hakaten? Ya da başka bir deyişle, hangi sanatçı/şarkıcı kalkıp resmi bir açıklamayla ben heteroseksüelim dedi ki şimdiye kadar? Neden herkesi default “hetero” kabul ediyoruz da eşcinselliğini insanlar özel olarak ayrıca belirtmek zorunda kalıyor. Mesela ben solağım ama kimseye bunu ifşa etme ihtiyacı hissetmiyorum. Ancak birisi beni yazı yazarken görüp de dikkatini çekerse solak olduğumu anlıyor, o kadar. Bu benzetmeden de yola çıkarak mesela, Ricky Martin falanca partiye/organizasyona erkek sevgilisiyle elele gelseydi, eşcinsellik için daha normalleştirici bir harekette bulunacak olabilirdi bence… Herneyse işin bu kısmı Ricky Martin’i bağlar elbette…

Beni çileden çıkaran ise tamamen farklı bir olay! Dünyanın bir yerinde bir adam kalkıp bir açıklama yapıyor ve bizim şirinlik muskası Davut Güloğlu da sırf ona benzetildiği için (bu arada bu benzerliği kim takdir etmiş merak ettim, ben hiç bir alaka göremiyorum) çıkıp, yok ben ona benzemiyorum, başkasına benziyorum diye başka bir açıklamada bulunuyor. Yani caaanım Davut Güloğlu, Ricky Martin’e o kadaaar çok benziyor ki, eşcinsel olarak da benzetileceğini düşünerek kendince bir tedbir alıyor ve en hetero görünen başka yakışıklı bir ünlüye benzediğini iddia ediyor. Bu nasıl bir kişiliksizliktir ve nasıl bir kimlik boşluğudur! Bu insan bir halt olamayacağına o kadar inanıyor ki (Türkiye’de doğmuş ya ondan!!! Bkz. Radikal’deki yazı), en ucuz yöntemle (birilerine benzetilerek), kendi sahte şöhret basamaklarını inşa ediyor ve ordan tırmanmaya çalışıyor bir yerlere. Hoş işin bu kısmı da Davut Güloğlu’nu bağlar. Bana ne!

Ammaaaa! Sırf eşcinsel olduğunu açıkladı diye, ben artık ona benzemiyorum demek, başka birşeydir sayın Güloğlu! Burada alttan alta (aslında gayet bariz şekilde) eşcinsel düşmanlığı, ayrımcılık vardır. Hatta bu çizginin uzantısı faşizme kadar uzanır. O yüzden hele de biraz ünlü filan gibi biriysen, haddini fazla zorlamaman, sarfettiğin sözcükleri daha itinalı seçmen gerekir. Davut Güloğlu olarak ve Davut Güloğlu’na benzeyerek birşey yapıyorsan yap tabi ama birilerine çamur attığında, izi en çok senin eline bulaşır. Peki ya David Beckham da birgün kalkıp eşcinselim derse, sırada kim var?

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Reblog this post [with Zemanta]

About Taquo

I have been composing songs and singing since I was very little. But only recently I have decided not to keep them for myself but share them with the world. Eventually I released four singles in various languages (english, turkish, french and spanish).

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Siz Ne Düşünüyorsunuz? Yorum filan...?

antibakteriyel

Twitterttıklattırdıklarım

Hata: Twitter hesabının erkese açık olduğundan emin olun.

Şunlardan Bahsederim…

Falanca bi zaman yazdıklarım

Kopyalayanın ensesindeyim!

Protected by Copyscape Originality Checker

Gelenim gidenim boldur

  • 103,230 kere tıklamışlar zira

StatCounter

wordpress hit counter kişi ziyaret etmiş Personal Blogs Blog Directory & Search engine Follow Me on Pinterest
